قطر کشور بادیه نشین های مدرن

سه شنبه 14 مرداد 1399
19:59
triptravel

قطر کشوری است که در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه قرار گرفته و از شرق با شبه‌جزیره عربستان، همسایه است . پایتخت قطر، شهر دوحه است. قطر مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی دارد ، و همچنین مرز آبی با کشورهای ایران، کویت، عراق، عربستان، بحرین و امارات متحده عربی دارد. زبان رسمی کشور قطر زبان عربی است و از زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم این کشور یاد میشود. دین رسمی آن اسلام و واحد پول قطر ریال است. آب و هوای این کشور بیابانی و گرم و خشک است و زمستان های این کشور نیز خنک و آفتابی است، در کشور قطر گاهی باران به صورت سیل آسا وجود دارد. تابستان های قطر بسیار گرم و شرجی است، فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به کشور قطر محسوب می‌شود. کشور قطر بالاترین شاخص توسعه انسانی و بالاترین درآمد سرانه در جهان را داراست. در سالهای اخیر کشور قطر از لحاظ جذب توریست و توسعه تکنولوژی پیشرفتهای چشمگیری داشته است. یکی از دلایل این پیشرفتها برگزاری رقابتهای جام جهانی فوتبال در سال 2022 میباشد ، که باعث سرعت بخشیدن به رشد و توسعه این کشور کوچک ولی ثروتمند شده است. در ادامه این مطلب با ما همراه بشوید تا شما را با 10 مکان جذاب گردشگری کشور قطر آشنا کنیم. همچنین شما می توانید برای تهیه بلیط هواپیما به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

موزه هنر اسلامی

موزه هنرهای اسلامی در جوار چشمه های آرام و شفاف واقع شده است. هرچه به جلو بروید ، می توانید از کنار فواره های آب عبور کنید و ظهور شگفت انگیز موزه را ببینید. بنای سفید دارای انتهای بلند و جعبه ای مانند است . در نور آفتاب ، این موزه از درخشش خاصی برخوردار است و فضای متفاوتی به آن حاکم می شود. وقتی داخل موزه قدم می زنید ، از پیچیدگی داخلی آن حیرت خواهید کرد ، که کاملاً با سادگی جلوی آن منافات دارد.

قلعه دوحه

این قلعه نظامی در اطراف دوحه واقع شده است و در سال 1927 ساخته شده است. این قلعه در آخر به موزه تغییر یافت و در حال حاضر دارای تزیینات چوبی ، مواد ماهیگیری باستانی ، نقاشی های روغنی و عکس های قدیمی است. اگر علاقه مند باشید که تاریخچه قطر و سبک زندگی ساکنان آن را کمی بهتر درک کنید ، این قلعه بهترین مکان خواهد بود. اما با شکوه ترین عنصر این قلعه قسمت بیرونی آن است ، که تصویرگر قدرت و شکوه خیره کننده آن میباشد.

برج های بارزان

برج های بارزان از معماری باشکوهی برخوردار است ، اما برای اینکه از طعم کلی زیبایی آنها لذت ببرید ، باید خود را به بالای آن برسانید. با رسیدن به بالا ، چشم هایتان از زیبایی آنجا خیره خواهد ماند.. عکس گرفتن را فراموش نکنید. این مکان به دلیل داشتن مکانی مناسب برای عکاسی مشهور است.

موزه ملی قطر

موزه ملی قطر چنان در طراحی خود پیچیده است که هر کسی می تواند به اشتباه آن را شاهکار اوریگامی (نوعی هنر ژاپنی) تصور کند. این بنای زیبا از نظر معماری تقریباً دست نیافتنی است. این ساختمان در حال حاضر در دست ساخت است . ساخت این موزه توسط گل رس کویری انجام می شود.

موزه الوکره

موزه الوکره مکانی است که دارای برخی از بزرگترین معماری های قطر است. نمونه های موجود در این موزه کاملاً فریبنده است و آثار باستانی قدیمی و زیبایی های تاریخ قطر را نشان می دهد. از نظر جذابیت موزه ، شما حتی پیاده روی در داخل را نیز احساس نخواهید کرد - فقط در جذابیت این بنا غرق میشوید.

کویر دوحه

صحرای دوحه در بیشتر موارد دست نخورده است و باید بخشی از تور شما به قطر باشد. سراسر آن با ماسه های براق و بسیار شگفت انگیز پوشیده شده است. تپه های ماسه ای در کل کویر وجود دارد و این چشم انداز بی نظیر کویری را می توان هر روز در سافاری صحرا تجربه کرد.

مسجد کاتارا

مسجد کاتارا در میان دهکده فرهنگی کاتارا واقع شده است ، جایی که برخی از معماری های بسیار زیبا در خاورمیانه منتظر دیده شدن هستند. طراحی مسجد کاتارا مانند مساجد معمولی در قطر نیست. این بنای از کاشی های عمدتاً آبی ساخته شده است ، با نمای رنگی قرمز و زرد. شما توسط طرح های پیچیده و داخلی آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

دوحه کورنیچ (لبه ساحلی)

دوحه کورنیچ یکی از بزرگترین سایت های محبوب برای پیاده روی و دوچرخه سوارای است. این مکان تفرجگاهی در کنار اقیانوس است و چشم اندازی بی نظیر در زمان طلوع و غروب خورشید به خلیج فارس دارد.این مکان بی نظیر برای پیاده روی و ورزش نیز بسیار محبوب است.

سوق واقف

سوق واقف فقط چند دقیقه با کورنیچ فاصله دارد. معروف به قلب اجتماعی دوحه ، سوق واقف مکان مناسبی برای خرید ، گشت و گذار و خوردن غذاهای خوشمزه در یکی از کافه های جذاب محلی است. در این مکان میتوانید سوغاتی ها جذاب و انواع ادیه های محلی را نیز تهیه کنید.

اسپایر پارک

پارک اسپایر یکی از بزرگترین پارکهای منطقه خلیج فارس است و یکی از مناظر عالی قطر است. این مکان یک تضاد بسیار زیاد با مناظر معمولی کویری که برای تماشای آنها در قطر عادت کرده اید خواهید داشت. در طول هفته ، بویژه در آخر هفته ، تعداد زیادی از گردشگران را به زمان خود را به دیدن آنجا اختصاص می دهند. برج تارچ یا برج اسپایر یکی دیگر از جذابیت های این پارک است. این بنای شگفت آور 300 متر ارتفاع دارد که به عنوان یک مشعل در پانزدهمین دوره بازی های آسیایی استفاده شده است ، و امروز هتلی دوست داشتنی است.

قطر کشور بادیه نشین های مدرن


[ بازدید : 63 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به triptravel است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]